Ο ρόλος των Απτικών και Οπτικών Εμπειριών και η Συμβολή των Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας στη Συγκρότηση της Μαθηματικής Έννοιας της Γραμμικής Συνάρτησης

Κατηγορίες: , Ταυτότητα Προϊόντος: 3316

Περιγραφή

Δάσκαλοι και ερευνητές που ασχολούνται με τη μετάδοση νέων εννοιών στα Μαθηματικά, προβληματίζονται ως προς τον τρόπο προσέγγισής τους στο Δημοτικό σχολείο και κατά πόσο το διδακτικό υλικό συμβάλλει και αν ναι, με ποιο τρόπο και σε ποιο βαθμό, στη συγκρότηση των εννοιών. Παράλληλα, όμως, δάσκαλοι και ερευνητές έχουν διαμορφώσει συγκεκριμένες θέσεις – τάσεις. Εμείς, σύμφωνα με όσα συμβαίνουν στο δημοτικό σχολείο, θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε το δικό μας σκεπτικό.

Γενικά, το Διδακτικό Υλικό (Δ.Υ.) είναι επιφορτισμένο με έντονη αναπαραστασιακή δύναμη που λίγοι θα την αμφισβητούσαν. Ακριβώς αυτή τη φημολογούμενη δυνατό τητα του διδακτικού υλικού θα αξιοποιήσουμε και θα επιχειρήσουμε να θέσουμε σε εφαρμογή στη διδασκαλία της συνάρτησης με τον καλύτερο και δραστικότερο τρόπο.

Η μετάβαση από μια μορφή αναπαράστασης σε μια άλλη, φαίνεται να αποκτά ισχυρό στήριγμα, μια και αυτή η διαδικασία έχει σημαντικές επιπτώσεις τόσο στη σκέψη των μαθητών, όσο και στη συγκρότηση των μαθηματικών εννοιών. Πιο συγκεκριμένα, για μάς, η πολλαπλή αναπαράσταση γίνεται αδήριτος ανάγκη, καθώς η έννοια της συνάρτησης εμφανίζεται με αρκετά διαφορετικές παραστάσεις. Γι΄ αυτό η προσπάθεια οργάνωσης της διδασκαλίας μας απαιτούσε πολύ καλά οργανωμένο διδακτικό υλικό (απτικό και οπτικό), μια και αυτό θα ήταν το πρωταρχικό δομικό στοιχείο.

Αξιολογήσεις

Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.

Δώστε πρώτος μία αξιολόγηση “Ο ρόλος των Απτικών και Οπτικών Εμπειριών και η Συμβολή των Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας στη Συγκρότηση της Μαθηματικής Έννοιας της Γραμμικής Συνάρτησης”
Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 2310 248272
Εξαδάκτυλου 5, Θεσσαλονίκη, 546 35